Enkele weetjes over mezelf

  • Ik haal veel energie uit mijn sport, crossfit. Het leert me om plezier te vinden in beweging, om mezelf en mijn lichaam te waarderen en te voelen hoe krachtig het is.

  • Achter mijn kookvuur voel ik mij helemaal mezelf. Ik kom er tot rust en tegelijk voel ik de creativiteit en inspiratie borrelen.

  • Ik luister graag naar muziek. Het helpt mij om dingen te verwerken en te ontspannen.

  • Ik kan heel erg genieten van de prachtige natuur in de Ardennen of elders in het binnen- of buitenland.

Mijn reis op persoonlijk en professioneel vlak

Ik ben in het werkveld gestart als ergotherapeut in een dagbestedingscentrum voor volwassenen met een meervoudige beperking. Enkele jaren later kreeg ik een groot verlies te verwerken: een van mijn beste vriendinnen kwam om het leven in een tragisch verkeersongeval. Een machteloos gevoel overviel me, beheerste me en maakte uiteindelijk van alles in mij wakker. Toen ik op deze wrede manier geconfronteerd werd met het eindige van het leven, besloot ik om professioneel van richting te veranderen. Het ogenblik was daar om niet enkel in mijn vrije tijd mijn passie voor kinderen te volgen, maar daar ook in mijn beroepsleven iets betekenisvol mee te doen.

Ik startte een opleiding tot leerkracht lager onderwijs. Tijdens die opleiding, kreeg ik de kans om al te proeven van de praktijk door 1 dag in de week als ergotherapeut in een school voor buitengewoon onderwijs aan de slag te gaan. Na het beëindigen van mijn studies, werkte ik 2 jaar lang als leerkracht in het buitengewoon onderwijs.

 

Toch had ik nog niet het gevoel dat dit ten volle was waar ik heen wou. Omdat ik besefte dat de sleutel daartoe bij mezelf lag, zocht ik naar een vorm van heling op emotioneel, lichamelijk en spiritueel vlak om dichter bij mijn eigen kern te komen. Die zoektocht leidde mij naar mijn huidige werkplek, waar ik meer en meer mijn authentieke zelf kan en mag zijn: als deeltijds ondersteuner in het leersteuncentrum van Oost-Vlaanderen. Ik vind het heel waardevol om
mee na te denken over en te streven naar inclusief onderwijs. Samen met scholen zoeken we naar een manier waarop elke leerling zijn plek mag innemen en zichzelf kan ontwikkelen tot de prachtige ziel die die is.

Ik word als ondersteuner dagelijks geconfronteerd met kinderen die de verbinding met zichzelf en anderen kwijt zijn, met scholen waar weinig ruimte is voor het welbevinden en de talenten van kinderen en met een maatschappij die nog zoveel te leren heeft over inclusie en diversiteit. Dat, in combinatie met mijn voortdurend streven naar persoonlijke groei, was de drijfveer om deeltijds te beginnen werken en daarnaast een opleiding tot kinder- en jongerencoach te volgen bij de ‘De kunst van kindercoaching’.

 

Daaruit groeide ook het initiatief om op zelfstandige basis een coachpraktijk te starten: het Feniks-Nest. Dat wil een warme plek zijn waar kinderen en jongeren op een veilige manier zichzelf (her)ontdekken. Waar ze kunnen aarden en voelen dat ze hun prachtige, authentieke zelf mogen en kunnen zijn. Ik wil kinderen en jongeren ervan overtuigen dat zij ‘genoeg’ zijn. Dat ze, door met een milde blik te leren kijken naar zichzelf, zien hoe waardevol ze zijn.

Opleiding/specialisaties

  • Systemisch werk via innerlijke familie en archetypen
  • Embodied traumasensitief coachen
  • Verbindende workshops tussen ouder en kind
  • Kinder- en jongerencoach
  • Leerkracht lager en buitengewoon onderwijs
  • Ergotherapeut

Mijn levensmissie

In een wereld die vaak lijkt te draaien om verwachtingen en normen, wil ik een boodschap verspreiden die elke tiener recht in het hart raakt: je bent oké zoals je bent. Het is van essentieel belang dat elke tiener niet alleen zichzelf waardeert, maar ook trots durft te zijn op wie ze zijn, en dit vol vertrouwen naar de wereld uitstraalt. Mijn missie is om elke tiener terug te brengen naar hun innerlijke kracht, zodat ze opnieuw in zichzelf geloven en floreren.

Als een ideeënfontein, barst ik van creativiteit en ben ik bedreven in het leggen van associaties. Mijn geest borrelt over van innovatieve gedachten, en ik geloof dat elke tiener de kracht heeft om unieke, baanbrekende ideeën te genereren. Samen kunnen we een inspirerende ideeënstroom creëren en de wereld positief beïnvloeden.

Als een vertrouweling ben ik er om te luisteren, zonder oordeel. Mensen voelen zich snel veilig bij mij, wetende dat ze hun gedachten en gevoelens kunnen delen zonder angst voor afwijzing. Mijn vermogen om me empathisch in anderen in te leven, maakt me een betrouwbare bondgenoot voor elke tiener die behoefte heeft aan begrip en steun.

Als kansengever geloof ik in de kracht van vertrouwen. Ik kijk naar mensen zonder vooroordelen en omarm hen zoals ze zijn. In mijn ogen heeft elke tiener het potentieel om te schitteren, en ik wil hen aanmoedigen om hun unieke talenten te ontdekken en te omarmen.

Als bruggenbouwer en verbinder voel ik intuïtief aan wanneer er spanningen zijn tussen mensen. Mijn vaardigheden stellen me in staat om die spanningen te verminderen en mensen weer dichter bij elkaar te brengen. Ik geloof in de kracht van samenwerking en het opbouwen van sterke, ondersteunende relaties.

Samen vormen we een gemeenschap van zelfbewuste, creatieve, en onderling verbonden tieners die geloven in hun eigen kracht en die van anderen. Laten we samen de wereld veranderen door te beginnen met het versterken van de overtuiging dat elke tiener uniek en waardevol is, precies zoals ze zijn.

 

 

 

'Alles wat ik nodig heb, zit al in mij'

- Onbekend -